
voorbeeld case
De brandweer Twente had te maken met vergrijzing en dus uitstroom van vrijwilligers. Er was dringend behoeft aan nieuwe vrijwilligers. Dit is een lastige opgave, want waar voorheen het brandweervak van generatie op generatie werd doorgegeven is dat nu niet het geval, ook blijven mensen niet hun hele leven lang meer bij de brandweer. Aan Catapult de vraag om een arbeidsmarktcampagne op te zetten.
Uitgangspunten hiervoor waren:
- Neem hobbels weg: lat ligt hoog, hoe combineer ik het vak met privéleven
- Doelgroep: focusgebied Twente, diversiteit, verjongen (20-50 jaar)
- Strategie: call-to-action naar werken bij website waar alles op staat
- Betrokkenheid omdraaien: hoe past Brandweer Twente in jouw wereld?
- Werkgeversmerkwaarden: daadkrachtig, deskundig, behulpzaam bijdragen
aan veilig Twente Teamgevoel: samen zijn wij Brandweer Twente Actie!
Met deze uitgangspunten gingen wij aan de slag en bedachten we een communicatieboodschap en creatief concept.
- Neem hobbels weg: lat ligt hoog, hoe combineer ik het vak met privéleven
- Doelgroep: focusgebied Twente, diversiteit, verjongen (20-50 jaar)
- Strategie: call-to-action naar werken bij website waar alles op staat
- Betrokkenheid omdraaien: hoe past Brandweer Twente in jouw wereld?
- Werkgeversmerkwaarden: daadkrachtig, deskundig, behulpzaam bijdragen
aan veilig Twente Teamgevoel: samen zijn wij Brandweer Twente Actie!
Met deze uitgangspunten gingen wij aan de slag en bedachten we een communicatieboodschap en creatief concept.
