Er staat een ijzersterke werken-bij-website. De corporate video hebben we opgenomen. De vacatureteksten zijn uitnodigend geschreven. Er zijn blogs geschreven waarin collega's centraal staan. We hebben uitingen gemaakt voor de diverse social media kanalen. Tijd om campagne te voeren!

Afhankelijk van de doelgroep bekijken we welke middelen het beste passen binnen de arbeidsmarktcampagne.

Ons advies voor alle vacatures in het algemeen:
  • altijd organisch plaatsen op de social media kanalen
  • altijd op de website plaatsen onder ‘vacatures’ (werken-bij-pagina)
  • altijd de bekende platformen inzetten (zoals Nationale Vacaturebank, Indeed, Monsterboard).
  • altijd medewerkers motiveren om in hun eigen netwerk te kijken!
  • zet een online campagne in

Online campagnes voor meer resultaat

Een online campagne is een vereiste in arbeidsmarktcommunicatie.
Door op verschillende kanalen online campagnes uit te zetten,
laat je de gemeente Borger-Odoorn als werkgeversmerk zien,
target je niet alleen de juiste doelgroepen, maar onderscheid je
je ook van concurrerende werkgevers door jezelf meer te profileren.

Iedereen zet vacatures uit op de bekende kanalen zoals Instagram
en Facebook. Wij doen het net even anders om op te vallen tussen
het aanbod. Naast de bekende platformen raden wij ook andere
advertentieplatformen aan met een groot en specifiek bereik en
weinig concurrentie op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie.
Daarnaast target je rechtstreeks de doelgroep op deze platformen.
Zo ontstaat uiteindelijk de beste match!

Twee campagnes

Het gedeelte online campagnes bestaat uit 2 delen.
Een algemene arbeidsmarktcampagne en een videocampagne.

Een algemene arbeidsmarktcampagne in de vorm van video's,
banners en tekstadvertenties via Google adverteren en op
websites als nu.nl, AD.nl en regionale bladen (bijv. Dagblad
van het Noorden). Gericht op mensen uit de omgeving in een
specifieke leeftijdscategorie met een latente behoefte om te
switchen van baan. Zij zochten eerder op zoekwoorden als:
werken in Drenthe, vacatures Drenthe, werken bij de gemeente.
Doel is om bij hen de aandacht voor de gemeente Borger-Odoorn
te triggeren en jullie te profileren als sterk werkgeversmerk.

Videocampagne gericht op specifieke vacature

Een videocampagne bestaande uit verschillende korte beelden,
gericht op specifieke vacatures, ingezet op diverse online platformen
die om 10 dagen rouleren. Waarbij kandidaten die 'afhaken' op de
wervingssite na een X aantal dagen nog eens een boodschap te
zien krijgen.

We monitoren beide campagnes iedere dag. Zo zien we constant wat
er gebeurt op de kanalen en kunnen we aan knoppen blijven draaien
voor een optimaal resultaat. Daarnaast leveren we aan het einde van
de campagneperiode een uitgebreide rapportage op waarin het resultaat
per advertentie, kanaal en het gedrag van de bezoekers aan bod komt,
samen met eventueel advies voor een vervolgcampagne.

Videocampagnes
De videocampagne wordt geplaatst op de volgende kanalen.

Youtube:
Leeftijd 18 tot 64 jaar | Wonend in Drenthe en Groningen |
Eerder gezocht op specifieke zoekwoorden

Banner op relevante websites: Leeftijd 18 tot 64 jaar | Wonend in
Drenthe en Groningen | Eerder gezocht op specifieke zoekwoorden

Retartgeting websitebezoekers: Alle websitebezoekers die afhaken
voor het invullen van gegevens wordt nog eens een banner getoond
[na de eerste 1000 bezoekers]

LinkedIn: Jongeren 24 tm 35 jaar | 1 tot 2 jaar werkervaring
Werkzoekenden | HBO/WO Drenthe en Groningen

Facebook + Instagram
Uiteraard maken we ook gebruik van de social platformen Instagram
en Facebook. Dit doen we door middel van organische posts op
Facebook en Instagram. Aangevuld met een social advertising campagne.

SEO Optimalisatie
Om op de lange termijn ook zichtbaar te blijven in Google is het belangrijk
om te investeren in SEO optimalisatie. We adviseren daarom graag waarin
er te verbeteren valt qua technische functionaliteiten maar ook qua content
en andere optimalisaties om beter vindbaar te zijn in Google.
We starten altijd met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek voor de beste
vindbaarheid. Voor een wervingssite zorgen wij dat de SEO basis op orde is.
Maar vindbaar zijn in Google is een ongoing proces waarbij je constant
monitort en optimaliseert. Daarnaast versterkt SEO/SEA waardoor investeren
in je vindbaarheid gelijktijdig met een online campagne een slim idee is.

Voor bedrijven en organisaties die anders durven te denken en te doen. Hét communicatie­bureau met een scherpe visie op effectieve communicatie
en een passie voor creatieve concepten met een verrassende aanpak.

catapult

Voor bedrijven en organisaties die anders durven te denken en te doen. Hét communicatie­bureau met een scherpe visie op effectieve communicatie
en een passie voor creatieve concepten met een verrassende aanpak.

catapult

Voor bedrijven en organisaties die anders durven te denken en te doen. Hét communicatie­bureau met een scherpe visie op effectieve communicatie
en een passie voor creatieve concepten met een verrassende aanpak.

catapult

Voor bedrijven en organisaties die anders durven te denken en te doen. Hét communicatie­bureau met een scherpe visie op effectieve communicatie
en een passie voor creatieve concepten met een verrassende aanpak.

catapult

Voor bedrijven en organisaties die anders durven te denken en te doen. Hét communicatie­bureau met een scherpe visie op effectieve communicatie
en een passie voor creatieve concepten met een verrassende aanpak.

catapult

Voor bedrijven en organisaties die anders durven te denken en te doen. Hét communicatie­bureau met een scherpe visie op effectieve communicatie
en een passie voor creatieve concepten met een verrassende aanpak.

catapult

Voor bedrijven en organisaties die anders durven te denken en te doen. Hét communicatie­bureau met een scherpe visie op effectieve communicatie
en een passie voor creatieve concepten met een verrassende aanpak.

catapult